Tuesday, November 21, 2006

Malaysia Campus Crusade for Christ?

Campus students have been on the cutting edge of change throughout history. They are always in the vanguard of revolution. Karl Marx of Bonn University brought misery to millions of people with his communist ideology, but Count Nicholas von Zinzendorf of Wittenberg University brought hope to millions as he took Christ's message to them. Campus students have the potential to shape the world. They will be leaders in government, media, education, business, religion and the worldwide Christian movement.

Our Purpose:

To raise influencers for Christ (IfCs) in college campuses in order to help fulfill the Great Commission.

Our Mission:

To turn lost campus students into lifetime Christ-centered influencers for Christ. Using Campus Life Connection (CLC) as a platform, we seek to bless both Christian and non-Christian students by encouraging them to live a healthy (physical, mental, emotional, social and spiritual) and purposeful life. We will share the good news, build them up to become disciples of Christ and send them out to be lifetime IfCs.

Our Vision:

One faculty, one IfC movement.

http://www.mccc.org.my/campus.htm

Berikut adalah penemuan terbaru saya yang paling mengejutkan. Ternyata pihak Kristian telah membuat perancangan untuk meluaskan pengaruhnya ke dalam kampus kampus di Malaysia. Saya tidak mempersoalkan kenapa mereka membuat begitu, saya yakin mereka semua berniat mahu menyebarluaskan kebaikan yang mereka percayai. Tetapi bagi kita umat Islam, ini adalah satu benda yang sangat serius, ini menyangkut kepada akidah kita. Masalah akidah adalah satu masalah yang tidak boleh diringankan. Kita selalu menyangka bahawa Gerakan Kristianity adalah sebuah gerakan hebat dengan berbekalkan dana yang cukup besar dan seolah seolah teramat susah untuk menghentikannya. Sedarlah wahai umat Islam, mereka tidaklah kuat cuma sahaja kita yang lemah. Begitu juga dengan Amerika dan Israel, mereka tidak kuat, kita sahaja yang lemah. Ayuh kita bersatu di atas landasan kesatuan akidah, kesatuan yang sangat kukuh yang kita miliki. Benarlah kata Ali r.a:

”Kejahatan yang terorganisasi akan mengalahkan kebaikan yang tidak terorganisasi”

Letakkanlah kepentingan Islam dihadapan, letakkanlah kepentingan individu, jemaah, parti dan segalanya di belakang, insyaAllah kita semua boleh bersatu. Amin ya Rabbal 'Alamin.

No comments: